Dedikerad webbavdelning✨

Ditt företags egna expert team som hanterar alla aspekter av er webb.

Säg farväl till dyra enskilda webbdesigner och webbutvecklare, kostsamma webbhotell och en frustrerande kundsupport. 

Med vår dedikerade webbavdelning får ditt företag en komplett lösning och ert eget dedikerade expert team under ett och samma tak. Vi tar hand om allt från webbplatsadministration till skapande av nya webbplatser. Vårt team finns tillgängligt dygnet runt för att hantera alla aspekter av er webbplats till ett fast och överkomligt månadspris.

Vad är dedikerad webbavdelning?

Med dedikerad webbavdelning har ert företag ert eget team av specialister inom webb och SEO som jobbar dedikerat åt just ert företag.

Föreställ er scenariot där ert företag anställer en medarbetare för att hantera er hemsida. Trots att denna medarbetare är skicklig på uppdateringar av webbplatsen, kan den sakna expertis inom områden som exempelvis  sökmotoroptimering, säkerhet, GDPR och problemhantering. Detta kan leda till extra kostnader för företaget, både för att ta in extern hjälp och för att inte tala om arbetsgivaravgifter och skatter.

Med Localfind blir det enkelt för er. Vi erbjuder inte bara hemsidesadministration utan ger er också tillgång till ett dedikerat team med expertis inom webbutveckling, sökmotoroptimering, säkerhet och webbadministration. Detta innebär att ni inte bara får motsvarande en medarbetare i arbetstid utan tre gånger så mycket arbete gjort på samma tid det skulle ta för en enskild medarbetare.

Dessutom tillhandahåller vi vår egen AI-mjukvara, ”Loci”, som dygnet runt övervakar webbplatsens statistik, prestanda och SEO, och tar dagliga säkerhetskopior och håller er uppdaterade med veckorapporter.

Men det stannar inte där. Utöver detta får ni också 10 timmar per månad där vi kan hjälpa till med precis det ni behöver på er hemsida, oavsett vad det än gäller. 

Dessutom kan ni säga adjö till dyra webbhotell och domänkostnader, eftersom dessa ingår kostnadsfritt hos oss. Med Localfind får ni en komplett och kostnadseffektiv lösning för er webbplats.

 
Fördelar med en egen dedikerad webbavdelning

Gå om era konkurrenter och ligg alltid i framkant med den senaste tekniken.

Eget dedikerat specialteam

Spara både tid och pengar med eget team som dagligen arbetar för att lyfta och stärka er positionering på webben.

10 valfria arbetstimmar i månaden

Få 10 timmar arbetstimmar i månad för justering, utveckling, ändring eller vad ni än önskar er på er webbplats. Dessa 10 arbetstimmar kan utökas vid behov.

En ny kostnadsfri hemsida varje år

Vid behov bjuder vi er på en kostnadsfri hemsida varje år för att hålla er verksamhet ständigt levande, intressant och nyskapande.

Få en Pixel Perfekt webbplats

Hemsidorna vi bygger till våra partners som har detta paket är byggda med mycket omsorg, skapade för morgondagen och optimerade att konvertera. 

Kontenuerlig sökmotoroptimering

Vi arbetar regelbundet med att försäkra oss om att er hemsida alltid är maximalt optimerad för att ge er god positionering på sökmotorerna och gå om konkurrenterna.

Server, mail & domän ingår

Slipp alla omkostnader som är förenat med att ha en hemsida. I detta paketet ingår hanterad server, e-post och domänhantering kostnadsfritt föralltid sålänge ni är vår kund.

Detta ingår i vår dedikerade webbavdelningspaket

Webbplats

Turpis egestas pulvinar fringilla mauris aliquet mattis eros mi. Vitae magna diam vestibulum libero. Mauris morbi maecenas nunc dictum lectus nunc mollis sit.
  • Dagligt underhåll och prestandaoptimering

  • 10 arbetstimmar i månaden för valfria önskemål

  • Ny Pixelperfekt hemsida byggd för morgondagen

  • Möjlighet till ny hemsida varje år kostnadsfritt

  • Regelbundna SEO optimeringar med uppföljning

  • Kostnadsfritt SSL certifikat

Loci - Webbassistent

Diam erat quam nulla justo nunc sollicitudin aliquam ullamcorper. Tempor enim eleifend vestibulum pellentesque eu libero senectus. Semper elementum elementum at malesuada nullam phasellus nisi.

  • Prestanda, hälsa och statistikövervakning

  • Dagliga säkerhetskopior av er webbplats

  • Veckorapport (besök, prestanda, seo statistik)

  • Webbsäkerhet med Modsecurity brandvägg

  • Drifttidsövervakning med notifiering vid fel och avbrott

Hanterad server, mail och domähantering

  • Hanterad server som sköts av oss

  • Kostnadsfri domän (inkl transfer) och DNS hantering

  • E-post ingår, skapa enkelt egna epostadresser och integrera med önskad mobilapp mail-klient. exempelvis Apple eller Gmail.

  • Inga krångliga inställningar vi justerar och allokerar servern att ge er hemsida bästa möjliga prestanda dygnet runt.

Så här går det till

Processen att gå med i 4 enkla steg

Alla våra dedikerade arbetsinsatser följer 4 enkla steg som är nogrant utformade för att vi ska kunna leverera bästa möjliga resultat i enlighet med just era förutsättningar, behov och målsättningar.

01.
Introduktionsmöte

Vårt introduktionsmöte har som syfte att skapa en ömsesidig förståelse för både er och ert företag, samt att klargöra era förutsättningar, behov och målsättningar. För att säkerställa hög tillgänglighet och bästa möjliga service för våra klienter, anser vi att en god kemi mellan oss och er är avgörande. Kvalitet prioriteras före kvantitet, och om vi känner att vi inte kan leverera toppresultat, väljer vi hellre att tacka nej till uppdraget än att kompromissa med våra höga standarder eller trivsel i samarbetet.

Efter detta samtal som görs antingen via telefon, videomöte eller fysiskt möte kommer vi sedan att analysera all information och ha diskutera mellan våra medarbetare hur vi kan leverera bästa möjliga resultat.

Datum och tid för steg två bestäms här.

Introduktionsmöte
02.
Presentation & prisförslag

I detta andra samtal presenterar vi oss och vad vi kan och kommer kunna göra för ert företag. Vi levererar en preliminär plan hur de första 3-6 månaderna skulle kunna se ut och vad denna grunden skulle innebära för er resultatmässigt. 
I samband med detta lämnas även prisförslag. som baseras primärt på avtalets längd och om de grundläggande 10 valfria arbetstimmarna är tillräckligt eller ni önskar fler arbetstimmar per månad.

03.
Signering av avtal & initial betalning

Om allt känns rätt under presentationen och det föreslagna priset passar, kommer ett avtal och den initiala fakturan att skickas till er e-post för snabb och enkel hantering. Den initiala fakturans belopp motsvarar perioden från den dagen då avtalet signeras tills nästa fakturaperiod. Beloppet är beräknat genom att dela det totala månadsbeloppet med antalet dagar i månaden och multiplicera med antalet dagar kvar tills nästa fakturaperiod.

04.
Välkommen ombord

Nu påbörjar vi arbetet omedelbart och inbjuder er till vår kundportal samt till en direktchatt med er personliga kontakt, som ni kommer att samarbeta med regelbundet. Er personliga kontakt kommer att ansvara för att hålla regelbundna uppföljningar med er och ni kommer att ha tillgång till ett enda telefonnummer för alla frågor och ärenden som rör er webbplats. Vi finns tillgängliga alla dagar i veckan för att säkerställa att ni får den bästa servicen.

Vanliga frågor & svar

Utforska alla våra vanligaste frågor och svar genom att klicka här nedan för att komma till vår frågor och svar sida.

Kan jag fortfarande ha kvar min befintliga hemsida?

Absolut, ni kan behålla er befintliga hemsida om ni önskar det. Vi rekommenderar dock att överväger att låta oss bygga er hemsida då vi använder specialverktyg och metoder för att säkerställa att våra klienters hemsidor ligger i det absoluta toppskiktet när det gäller prestanda, optimering, besöksupplevelse och konverteringsoptimering. Det är vår strävan att leverera högsta kvalitet och bästa möjliga resultat för våra kunder.

Vad menas med arbetstimmar?

Arbetstimmar avser den tid som används för arbete utöver våra vanliga dagliga uppgifter såsom uppdateringar, underhåll och prestandaoptimeringar, inklusive SEO. Dessa timmar kan användas när som helst under månaden och kan fördelas över flera dagar.

Arbetstimmar kan användas för en rad olika ändamål, från att skapa nytt innehåll på er hemsida till att utveckla specialfunktioner eller till och med bygga en helt ny webbplats. Användningen av dessa timmar är helt upp till er. Varje månad förnyas dessa 10 timmar, vilket innebär att ni har tillgång till 120 timmar per år för att genomföra olika projekt eller uppgifter enligt era önskemål.

Här är några exempel på hur arbetstimmar kan användas:

  • Företag 1: Vill ha ett nytt nyhetsinlägg varje dag. Varje nyhetsinlägg tar ungefär 30 minuter att skapa, vilket innebär att 20 inlägg (vilket motsvarar 10 timmar) ingår varje månad. För eventuellt ytterligare arbete kan företaget köpa till ytterligare 10 timmar till ett mycket förmånligt pris.

  • Företag 2: Vill ha en helt ny webbplats med e-handelsintegration. Vi bedömer att detta arbete tar cirka 40 timmar. Företaget kan använda sina 10 timmar per månad och ha webbplatsen klar på 4 månader. Alternativt kan företaget välja att köpa till 30 extra timmar för att slutföra den nya webbplatsen samma månad.

  • Företag 3: Vill ha en inbyggd kalender för bokningar. Om vi bedömer att detta arbete tar 10 timmar kan dessa timmar användas till det ändamålet.

Hur länge gäller avtalet?

Varje avtal utformas individuellt efter varje klients förutsättningar och önskemål. 

Minsta avtalstiden är 3 månader och detta beror på det omfattande arbete som vi behöver lägga ner för att säkerställa att ert företag får bästa möjliga resultat. 

Priset per månad avgörs till stora delar hur lång avtalstiden är, desto längre desto kostnadseffektivare. 

Som standard har vi 3, 6, 12 och 24 månader. Men i särskilda fall vid mer etablerade bolag finns även 48 och 60 månader. 

Vad är fördelen att ha ett dedikerat team istället för en anställd?

Fördelarna med att ha ett dedikerat team jämfört med en anställd inkluderar framför allt tillgänglighet, kompetens och pris.

En anställd arbetar vanligtvis 40 timmar per vecka och har en begränsad kompetens inom specifika områden.

Att ha en egen anställd är förenat med höga kostnader, inklusive arbetsgivaravgifter och sociala avgifter.

Med vår tjänst får ni tillgång till tre specialister som i princip arbetar varje dag, från måndag till söndag, med optimeringar, uppdateringar och mycket mer. Dessutom har ni tillgång till vår webbassistent som är tillgänglig dygnet runt, 365 dagar om året.

Det bästa är att kostnaden för vår tjänst är lägre för er än den enskilde anställdas nettoinkomst, samtidigt som ni får tillgång till en bredare kompetens och högre tillgänglighet.

Går det att ordna fysiskt möte med er?

Vi har möjlighet att resa över hela Europa för kundmöten, vilket vi ofta gör. Dock, eftersom vi är en decentraliserad byrå, kan vi endast erbjuda kostnadsfria fysiska kundmöten i Skåne för tillfället. För övriga platser erbjuder vi istället videomöten eller telefonsamtal, om det är att föredra.

Om ni ändå föredrar att träffas fysiskt, kan detta ordnas mot en transport & logi kostnad.



Varför ingår webbhotell & domän hos er?

Att inkludera webbhotell och domän i våra paket är en del av vår filosofi att erbjuda våra klienter en helhetslösning utan dolda kostnader. Vi förstår att kostnaden för webbhotell och domän kan variera och att det kan bli en betydande utgift för företag. Genom att driva våra egna servrar tar vi på oss den kostnaden för våra klienter, vilket gör att de bara behöver fokusera på en enda kostnad för sina webbplatsbehov.

Varje år kan kostnaden för webbhotell och domän variera mellan 1000 och 6000 kr, och vi tror att genom att inkludera det i våra paket kan vi erbjuda ett mervärde och öka transparensen för våra klienter. De kan känna sig trygga med att de har tillgång till de nödvändiga resurserna för sin webbplats utan att behöva oroa sig för extra kostnader eller komplicerade fakturor från olika leverantörer. Det är en del av vår strävan att göra det så enkelt och bekvämt som möjligt för våra klienter att hantera sin webbplats.

Vänta inte - det finns endast begränsat antal platser kvar.

Våra dedikerade arbetsinsatser erbjuds endast i ett begränsat antal för att säkerställa att varje enskild klient får den högsta tillgängligheten och den bästa servicen.

Just i skrivande stund kan vi bara acceptera 7 nya partners.

Vi kommer att kontakta er inom 12 timmar men oftast mycket snabbare.